Σοβαρές καταγγελίες των καθηγητών Πληροφορικής για την επιλογή του υπ. Παιδείας να δαπανήσει 21,5 εκατ. ευρώ για αγορά 2.898 λάπτοπ. Οπως εξηγεί στη σχετική ανακοίνωση του το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας, η επιλογή του υπουργείου να αγοράσει φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptop) και όχι επιτραπέζιους (desktop) έχει ιδιαίτερα υψηλό κόστος, ενώ το όφελος για την εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι αντιστοίχως υψηλό. Αλόγιστα έξοδα που εγείρουν πλήθος ερωτημάτων, χωρίς καμία προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων εκεί όπου πραγματικά είναι δυνατή, κάνει το υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που εξαθλιώνει μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς και κόβει κονδύλια που αφορούν τη στελέχωση και άλλες λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Οπως καταγγέλλουν οι καθηγητές Πληροφορικής με γραπτή τους ανακοίνωση, οι επιλογές του υπουργείου όσον αφορά στην προμήθεια 1.138 κινητών εργαστηρίων Πληροφορικής για κάποια δημοτικά σχολεία της χώρας, καθώς και άλλων 1.760 για όλα τα γυμνάσια, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 21,5 εκατ. ευρώ, δημιουργούν πολλά ερωτηματικά, όσον αφορά το κόστος, την επιστημονική τεχνολογική σκοπιμότητα των συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών, αλλά και τη λειτουργικότητα και αποδοτικότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία . Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στη σχετική ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας, η επιλογή του υπουργείου να αγοράσει φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptop) και όχι επιτραπέζιους (desktop) έχει ιδιαίτερα υψηλό κόστος, ενώ το όφελος για την εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι αντιστοίχως υψηλό. ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ οι καθηγητές, αν το υπουργείο επέλεγε να διαθέσει τα ίδια χρήματα για να προμηθευτεί επιτραπέζιους υπολογιστές, θα μπορούσε να αγοράσει πάνω από τους διπλάσιους υπολογιστές, με καλύτερα μάλιστα τεχνικά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας τις απαραίτητες υποδομές σε πολύ περισσότερα σχολεία, τα οποία τις έχουν ανάγκη . Είναι ακόμη απορίας άξιον γιατί το υπουργείο εν μέσω κρίσης επιλέγει να προμηθευτεί φορητούς υπολογιστές, οι οποίοι είναι επίσης πιο ευάλωτοι σε βλάβες από τους επιτραπέζιους και έχουν αυξημένο κόστος συντήρησης. Η σκοπιμότητα της αγοράς λάπτοπ ελέγχεται δε και από το γεγονός ότι στα σχολεία που έχουν κατάλληλες υποδομές δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη για φορητότητα. Επιπλέον, τα ειδικά ερμάρια που προτίθεται να προμηθευτεί το υπουργείο για την τοποθέτηση των συγκεκριμένων υπολογιστών, σύμφωνα με τους καθηγητές. Πληροφορικής, δεν είναι δυνατόν να μετακινηθούν από... τις σκάλες, ενώ τα σχολεία στην πλειονότητά τους δεν διαθέτουν ασανσέρ. Οι καθηγητές Πληροφορικής υπογραμμίζουν επίσης ως ακατανόητη την επιλογή του υπουργείου να απαιτεί την εγκατάσταση συγκεκριμένου λογισμικού συστήματος μεγάλης πολυεθνικής, η οποία στοιχίζει τουλάχιστον 200 ευρώ ανά μηχάνημα, αγνοώντας επιδεικτικά τη δυνατότητα χρησιμοποίησης δωρεάν Ελεύθερου Λογισμικού στους υπολογιστές των εργαστηρίων , όπως το σύστημα Ubuntu LTSP, λύση που εφαρμόζεται ήδη σε πολλά σχολεία της χώρας, αφού καλύπτει πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι υπογράφοντες καθηγητές αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν στην Ελλάδα της κρίσης να σπαταλούνται χρήματα με τέτοιον προκλητικό τρόπο και με το ελάχιστο δυνατό όφελος για τη Δημόσια Εκπαίδευση , ενώ ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει τις οικονομοτεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου έργου και να αποταθεί στους κατάλληλους επιστήμονες, προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη, από κάθε πλευρά, λύση.
Πηγή: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ why do men cheat on their girlfriends faithwalker.org did my girlfriend cheated on me dating site for married people read reasons people cheat how do i find a location of a cell phone blog.bjorback.com how to find gps location of a cell phone
Σχόλια (
)
|